PER LA HUMANITZACIÓ I LA PACIFICACIÓ DE LA MERIDIANA

L’Ajuntament ha presentat les primeres propostes a la Taula de Participació de la Meridiana per convertir-la en un eix cívic amb prioritat per als vianants, les bicicletes i el transport públic. Les actuacions futures es consensuaran amb entitats i veïnat per resoldre els principals problemes de l’avinguda i fer-la més humana i menys contaminant.

La Taula de Participació de la Meridiana aplega tots els col·lectius implicats en el projecte per transformar-la en un eix cívic, pacífic i amb espais verds on els vianants siguin els protagonistes i perquè l’avingudadeixi de ser una barrera entre barris. Amb el projecte s’hi vol reduir la contaminació acústica i fer una via més agradable per als milers de veïns que la utilitzen diàriament.

Actualment, la Meridiana actua com una autopista urbana, amb quatre carrils per sentit, i hi circulen diàriament entre 90.000 i 100.000 vehicles. A més, al llarg de l’avinguda hi ha 25 escoles, 19 equipaments de proximitat i la creuen transversalment prop de 10.000 vianants cada dia. A més, transformar-la és una de les demandes veïnals històriques de les entitats dels barris que hi conviuen.

Tram Aragó – Fabra i Puig

L’Ajuntament ha presentat quatre escenaris d’actuació inicial per al tram Aragó – Fabra i Puig, tot i que són possibles les modificacions sorgides del marc de la taula de participació.

  • Escenari 1: No es modifica l’amplada de les voreres, s’hi manté el nombre de carrils i s’implementa un carril bici central de 4,5 metres.
  • Escenari 2: S’hi redueixen les voreres, es manté el nombre de carrils, s’implementa un carril bici central de 8,5 metres i s’amplia l’arbrat.
  • Escenari 3: S’hi redueixen les voreres i es manté el nombre de carrils. Hi hauria una calçada central amb dos carrils per sentit i dues calçades laterals amb dos carrils cadascuna. S’hi afegeix un carril bici central de 3,6 metres i s’amplia l’arbrat.
  • Escenari 4: S’hi manté l’amplada de les voreres, s’implementa un carril bici central de 6,7 metres i s’amplia l’arbrat. En una primera fase es redueix un carril d’entrada i en una segona fase també es redueix un carril de sortida. És l’opció que més prioritat dóna als vianants i la que resol de manera més eficient les demandes veïnals.

Més actuacions i calendari

En les reunions de la taula també es tractarà com transformar la resta de trams de la Meridiana, amb la mateixa voluntat de pacificar, ampliar les zones verdes i prioritzar l’espai per als vianants. El calendari preveu que els membres de la taula es posin a treballar amb els tècnics municipals d’acord amb les propostes i que al febrer del 2017 se’n valorin els resultats i es pugui encarregar la redacció dels projectes per començar els treballs del primer tram a principis del 2018.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: