L’Ajuntament denega el Pla de Millora Urbana de La Maquinista i s’obre al diàleg per buscar alternatives

 

imgres

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora de Sant Andreu, Laia Ortiz, han explicat la decisió, en el marc de la Comissió de Govern del passat 17 de desembre, de denegar l’aprovació inicial del Pla de Millora Urbana (PMU) del Sector la Maquinista.

El Govern municipal ha determinat que el PMU, promogut per Unibail Rodamco Steam, S.L.U., presenta diversos motius que justifiquen la seva denegació. Aquests arguments es reflecteixen en un informe jurídic i diversos informes sectorials, que recullen motius de legalitat per no donar llum verd al PMU.  Tal i com ha assenyalat la tinenta d’Alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, “ara s’obre el diàleg per buscar alternatives”, però la prioritat és que “es compleixi la legislació i que alhora es respecti el màxim possible l’entorn”.

La Modificació del Pla General Metropolità (MPGM), aprovada durant l’anterior mandat, ordena una superfície total de 92.000 m2. D’aquests, defineix 36.000 m2 com a sostre comercial, 50.000 m2 com a sostre residencial amb destí a habitatge que donen lloc a 588 habitatges (188 d’ells protegits), i 6.000 m2 per a usos complementaris al comercial. A més, contempla la cessió de sòls d’equipaments destinats a escola, espais lliures i també el 10% de l’aprofitament urbanístic de l’actuació.

L’actual equip de Govern rebutja que la construcció del nou sostre destinat a habitatge protegit i a l’Escola La Maquinista hagi d’anar vinculat a una ampliació comercial que produirà uns efectes molt negatius als establiments de proximitat de Sant Andreu. Així mateix, és totalment contrari a que la MPGM contempli la pèrdua de sòl industrial.

En aquest sentit, la tinenta d’Alcaldia de Drets Socials i regidora de Sant Andreu, ha afirmat que “el PMU hipoteca l’escola, la mobilitat dels veïns, i la cohesió social i comercial dels barris de l’entorn”.

Arguments per a la denegació

Més enllà de no compartir aquest projecte, l’actual equip de Govern ha detectat que el PMU presenta defectes que vulneren de manera clara i evident l’ordenament urbanístic, fet que fa la proposta inviable.

Segons els serveis municipals, el PMU incompleix la normativa respecte els terminis de construcció de l’habitatge de protecció indicats per la legislació urbanística vigent i establerta en la pròpia MPGM.

Tal com marca el Text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya(TRLUC), els planejaments urbanístics han de definir la localització concreta de les reserves per habitatges de protecció pública mitjançant la qualificació de terrenys per a aquest destí.

A la vegada, cal preveure els terminis obligatoris per a l’inici i l’acabament de la seva construcció, que no corresponen al projecte, ja que les obres s’han d’iniciar abans que passin 2 anys des que la parcel·la tingui la condició de solar, i s’han d’acabar durant els propers 3 anys a comptar des de la data d’atorgament de la llicència d’obres, i en el projecte plantejat les obres s’allargarien gairebé 12 anys.

Així mateix, hi ha diversos informes sectorials que desaconsellen que el PMU tiri endavant, tant de la Direcció de Serveis de Mobilitat, que troba no normatiu la proposta d’aparcament, com la Gerència d’Habitatge de l’Àrea de Drets Socials, o el Consorci d’Educació de Barcelona, que requereix que l’espai de l’escola compti amb el domini complet del sòl i el subsòl, ja que l’aparcament retardaria la posada en marxa de l’equipament educatiu.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: